U16-pojat kärsi tappion Uruguaylle

Suomi taipui perjantain ottelussa lukemin 0–3. Tallenne pyritään lataamaan Palloliiton YouTube-kanavalle mahdollisimman pian.

Suomen avaus Uruguayta vastaan.

26.4.2024 klo 18:43

U16-pojat (2008 ja myöhemmin syntyneet) ei onnistunut avaamaan Kroatian turnauksen pistetiliään, kun Samoborissa pelattu Uruguay-ottelu päättyi 0–3-tappioon. Tauolle mentiin 0–1-lukemissa, ja avauspelissään Kroatian rangaistuspotkuilla kaatanut Uruguay teki toisella jaksolla pari lisämaalia.

– Uruguay oli taisteluvalmis ja terävästi prässeihin singahteleva joukkue, kuten odotimme. Aloitimme ottelun hyvin ja saimme luotua painetta vastustajan päätyyn, mutta lahjoitimme Uruguaylle maalin vajaan kymmenen minuutin kohdalla. Maalipaikat olivat tosi vähissä ensimmäisellä puoliajalla, päävalmentaja Erkka V. Lehtola sanoi.

– Emme saaneet aikaan todellisia huippupaikkoja myöskään toisella puoliajalla, ja Uruguay tuplasi johtonsa reilu vartti ennen loppua. 0–3-päätöslukemat eivät täysin kuvasta pelin kulkua, mutta he tekivät omaa juttuaan vahvasti, Lehtola jatkoi.

– Ottelu oli sellainen kokemus, jota pelaajamme eivät kotimaasta saa. Pelaaminen tällaisia vastustajia vastaan täytyy kokea itse, jotta ymmärtää kansainvälisen vaatimustason. Meidän täytyy ottaa näistä peleistä kaikki mahdollinen oppi talteen ja painaa kaasua omassa arjessa, jotta olemme valmiimpia seuraavalla kerralla.

Suomi päättää turnauksen ensi maanantaina, jolloin vastaan asettuu isäntämaa Kroatia. Kroatia kärsi perjantaina 2–3-tappion Ruotsille – maanantain ottelu alkaa kello 11.15, ja pelistä on mahdollisesti luvassa turnausisännän livelähetys. Mahdollisesta striimistä tiedotetaan ottelun alla.

– Turnausvoitto on karannut, emmekä ole vielä onnistuneet tekemään maalia tai pelaamaan nollapeliä. Tilastot ovat tylyjä, mutta lähdemme viimeiseen otteluun pelaamaan turnauksen parasta otteluamme. Myös Kroatia haluaa varmasti päättää turnauksen voittoon, ja haaste on varmasti kova, Lehtola totesi.

Ottelun tilastot päivittyvät myöhemmin Palloliiton Tulospalveluun.