Maalivahtivalmentajakoulutus Helmari- ja Huuhkajaturnauksissa

Kesäkuun turnauksiin haetaan 13 valmentajaa – viimeinen hakupäivä on 10. toukokuuta. Hakulinkki löytyy uutisen lopusta.

Kuvituskuva.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

24.4.2024 klo 11:00

Palloliitto järjestää maalivahtivalmentajien koulutuksen osana Helmari- ja Huuhkajaturnauksia. Helmariturnaus järjestetään Eerikkilässä 16.–19. kesäkuuta ja Huuhkajaturnaus 25.–28. kesäkuuta. Valmentajista kahdeksan osallistuu Helmari- ja viisi Huuhkajaturnaukseen.

Maalivahtivalmentajille on suunniteltu kentällä tapahtuvan yleisen tutoroinnin lisäksi teorialuentoja seuraavista osa-alueista:

• Maalin puolustaminen ja 1vs1
• Pelin avaaminen
• Alueiden puolustaminen
• Taitava maalivahti
• Taitava valmentaja

Palloliiton maalivahtivalmennusosaamisen asiantuntija Eemeli Reponen kertoo, että turnauksiin otettiin tänä vuonna muutama lisäkouluttaja, jotta laatua ja palautetta saadaan kentälle entistä enemmän.

– Maalivahtivalmentajakoulutus Eerikkilässä on ollut mahtava tapahtuma joka vuosi. Tapahtumissa on paljon intohimoisia ihmisiä opiskelemassa taitaviksi valmentajiksi. Tänä vuonna saamme otettua mukaan 13 valmentajaa avoimella haulla, ja jaamme valmentajat kahteen eri turnaukseen. UEFA GK B -kurssi on mukana myös Huuhkajaturnauksessa.

Koulutus on maksuton, ja Palloliitto hoitaa valmentajien ylläpidon ruokailuineen ja majoituksineen. Hae mukaan!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä